Trudno skupić się na marketingu bez komunikacji, bez ciągłego przypominania o swojej firmie klientom i partnerom handlowym. Jeżeli sobie odpuścisz, choć na chwilę, konkurencja szybko wyprzedzi Cię o dwie długości. Jest to twierdzenie oczywiste, wręcz trywialne. Nie wszyscy jednak o nim pamiętają. Mowa zwłaszcza o firmach, które porzucają stały kontakt z odbiorcami na rzecz suchych, bezpłciowych sloganów reklamowych.
Merytoryczna, dobrze opracowana treść to podstawa Content Marketingu, który wpływa nie tylko na wizerunek przedsiębiorstwa, ale również na ocenę strony firmowej przez algorytmy wyszukiwarek. Żeby witryna znalazła się na wysokich pozycjach wyszukiwania, konieczne jest pozycjonowanie stron, ale również wartościowa treść. Nie ma innego wyjścia. Naturalnym miejscem, w którym możesz ją publikować, jest oczywiście firmowy blog, który szybko stanie się dla Ciebie jednym z najważniejszych narzędzi marketingowych.
Planujesz publikować treści na blogu? Zastanów się dwa razy!
No właśnie. Choć sam blog wciąż ma ogromny potencjał, trzeba wiedzieć, jak z niego korzystać. Jeszcze przed stworzeniem treści na blogu należy zastanowić się, do kogo będą one kierowane. Interesować powinny Cię dwie „grupy” odbiorców:
- żywi czytelnicy – czyli internauci, którzy wchodzą na blogi po to, aby znaleźć odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Skuteczny marketing internetowy sprawi, że Twoja firma stanie się dla nich synonimem profesjonalizmu. O ile oczywiście dostarczysz im treści eksperckie, w których wykorzystasz swoją wiedzę,
- algorytmy Google – teksty SEO także mają ogromne znaczenie, zwłaszcza dla widoczności strony www w wyszukiwarce Google. Kierowane są one głównie do algorytmów indeksujących, dlatego powinny spełniać szereg kryteriów. Związane są one przede wszystkim z dobrym rozmieszczeniem słów kluczowych i sprawnym formatowaniem (nagłówki, akapity, pogrubienia, listowania etc.).
Warto w tym miejscu podkreślić, że wyszukiwarka Google od dłuższego czasu promuje strony, na których znajdują się duże ilości wartościowej, dobrze zoptymalizowanej treści. Połączenie SEO z Content Marketingiem może więc okazać się dobrym sposobem na sukces.
Pozycjonowanie stron internetowych a treści na blogu
Skoro wiadomo już, że regularne aktualizowanie bloga to konieczność (zwłaszcza z punktu widzenia marketingu internetowego), teraz trzeba zastanowić się, co i jak pisać, by uzyskać konkretne cele. Należy do nich oczywiście zwiększenie ruchu na stronie, zdobycie wyższych pozycji w wyszukiwarce Google, a także poprawa wizerunku firmy.
Nie ma, rzecz jasna, jednego, złotego sposobu, który zadziała zawsze. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie ku temu, aby wymienić najważniejsze kryteria, jakimi warto kierować się prowadząc firmowego bloga.
- Po pierwsze: plan. Choć nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, firmowy blog nie jest narzędziem do wyrzucania z siebie myśli bez ładu i składu. Żeby kolejne wpisy okazały się skuteczne, muszą zostać odpowiednio zaplanowane. Zastanów się nad tematyką, przygotuj szkic artykułu, w który wypunktujesz najważniejsze argumenty, dobierz słowa kluczowe i dopiero wtedy zacznij pisać. Pamiętaj też o tym, że teksty nie powinny być zbyt długie. Dziś niewiele osób chce przebijać się przez ściany tekstu, by wyłowić z nich coś ciekawego. Powinno być krótko i na temat.
- Po drugie: przekaz. Niektóre firmy traktują własne blogi jako platformę reklamową, na której mogą publikować peany na część własnej działalności, bez dbałości o to, by przekaz był rzeczywiście przydatny. Po dłuższym czasie pojawia się jednak rozczarowanie, że nikt nie interesuje się takimi wpisami. Ciekawe dlaczego?
- Po trzecie: różnorodność. Jak już wspomnieliśmy, blog to idealne narzędzie do promocji firmy, a także dostępnej oferty. Warto więc w pełni wykorzystać jego potencjał. Najlepiej poprzez publikowanie nie tylko tekstów, ale również wielu innych treści – ciekawych grafik, raportów, materiałów filmowych czy też podcastów.
Prowadzenie firmowego bloga tylko wydaje się proste i przyjemne. W rzeczywistości jednak wymaga zajęcia się wieloma rzeczami naraz i zwrócenia uwagi na szereg czynników, które zadecydują o końcowym sukcesie lub jego braku. Jeśli więc nie czujesz się na siłach, by zająć się własnym blogiem, skorzystaj z pomocy profesjonalistów. Agencja kreatywna z pewnością będzie wiedziała, co z tym zrobić.
Comments